torstai 17. tammikuuta 2013

Auttakaa nimen antamisessa!?!

Tarvitsen nyt teidänkin apua eräässä tärkeässä asiassa. Mulla aivot raksuttaa tyhjää ja jumitan vain yhdessä nimessä... ehkä se päätyy tämän tulevan "lapseni" nimeksi, kun se koko ajan pyörii kielellä, mutta nyt ottaisin mielelläni ideoita vastaan teiltäkin, ihanat lukijani!

Elikkäs kyseessä on tuleva yritykseni, josta olen jo viimeiset 10 vuotta haaveillut!!! Nyt elämäntilanne on sellainen, että voin alkaa toteuttaa tätä unelmaani. :)

Täytyy kai ensin vähän valottaa taustojani, en ole liiemmin itsestäni täällä puhunut, mutta ehkä siitä saa paremmin mielikuvia siihen nimeen...? Olen siis lähihoitaja ja työskennellyt jo pian 15v vanhusten kanssa. Rakennekynsikurssit olen käynyt, geeli 2001 ja akryyli 2007. Rakastan kynsien koristelua ja tekemistä, aluksi haaveilin omasta kynsisalongista, mutta nyt alue on laajentunut, ja haluan tehdä monia juttuja. Aloitin muutama vuosi sitten kosmetologikoulun, mutta vuoden jälkeen lopetin, ei se ollutkaan mun juttu, kun huomasin, että voin kurssittaa itseäni juuri niihin osa-alueisiin, jotka kiinnostaa.

Näin ollen menin toukokuussa 2011 ripsienpidennys-kurssille. Olen vieläkin ihan innoissani kun saan tehdä kauniita ripsiä, ja se ilo, joka asiakkaan kasvoille leviää, kun valmiita ripsiä ihastellaan peilistä, on mieltä lämmittävää. :)
Viimeisin "projektini" on jalkojenhoitajan opinnot, ja valmistuminen koittaa muutaman kuukauden kuluttua, jee!!!! Suunnitelmissa myös sokerointi- ja kestopigmentointikoulutukset, luultavasti myös lävistykset myöhemmin.

Eli liikkeessäni tekisin ripsiä, rakennekynsiä, manikyyrejä, geelilakkauksia ym kynsiin liittyvää. Perus- ja hemmottelujalkahoitoja, myös (vanhusten) kotikäynnit ja laitoskäynnit. Sokeroinnit ja kestopigmennoinnit. Ehkä muutakin....

En halua perinteistä nimeä esim. Kauneus- ja jalkahoitola Irmeli (nimi muutettu) ;)  vaan siinä pitäisi olla se jokin, mutta mikä? Nimi voi olla suomenkielinen tai englanninkielinen. Olen koittanut miettiä jotain sisäiseen kauneuteen, hyvään oloon ja tietenkin upeaan oloon liittyvää :) , myöskin tietty terveyteen ja ulkoiseenkin kauneuteen, mutten halua että samantyyppisiä ja lähelle liippaavia nimiä on hirveästi.

Yksi nimi mulla on pyörinyt jonkin aikaa tosiaan kielellä, mutta ideoita otetaan vastaan. En välttämättä ota juuri täällä ehdotettua nimeä sellaisenaan käyttöön, mutta ehkäpä jotain ehdotuksia yhdistelemällä saisin jonkin hyvän idean. Kenties sitten niiden mieluisimpien ehdotusten antajille voisin laittaa jonkin pienen palkinnon tulemaan, katsotaan :)

Iso kiitos, jos jaksoit lukea tämän pitkän sepustukseni, ja kiitos, jos siellä on idearikkaampia ihmisiä kuin minä... :) heitelkää ihmeessä ehdotuksia!

7 kommenttia:

  1. Koska sun toimet on noin monipuolisia, niin en lähtis mitään kovin rajaavaa nimeä laittamaan.. Minusta itse asiassa blogisi nimi olisi vallan passeli nimi putiikillekin; sellainen topakka ja kuvaava nimi, joka jää samalla helposti mieleen. Upea olo! Eikö?!
    Valitettavasti mulla ei muita ajatuksia tule mieleen tähän liittyen, mutta seuraan ilolla nimiasian kehittymistä. :)

    Mä voin sit tulla asiakkaaksi liikkeeseesi, jos sen asuinkaupunkiisi perustat, kun itsekin asustelen niillä main. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) mä mietin ihan ekan juuri tuota nimeä ja se olisi kyllä hyvä, mutta kun tekee haun yritysrekisteristä, niin samannimisiä on jo useampi :(
      Mielessä pyörivä nimi liippaa aika lähelle ja saattaa olla että päädyn siihen.
      Tervetuloa asiakkaaksi, täytynee antaa sitten blogi-alennusta ;)

      Poista
  2. En osaa sanoa nimeä yritykselle ,mut toivotan onnea sinulle sen kanssa

    VastaaPoista
  3. Moi! mä lupaan miettiä jotain nimiehdotuksia ja laitan tulemaan...mutta tulin kertomaan että blogissani on sinulle haaste :)

    VastaaPoista